King Kong Wiki
Advertisement
Diablosaurus
Diablosaurus.jpg
Informacje
Nazwa Diablosaurus rufus
Gromada Gady
Nadrząd Dinozaury
Infrarząd Zauropody
Siedlisko Dżungla
Pokarm Roślinożerca
Film King Kong

Diablosaurus rufus (łac. czerwony diabelski jaszczur) – gatunek dużego roślinożernego dinozaura zamieszkującego gęstą dżunglę Wyspy Czaszek.

Informacje ogólne[]

Diablozaur jest masywnym czworonożnym dinozaurem, kształtem ciała przypominającym nosorożca. Posiada krótki ogon oraz dużą głowę zaopatrzoną w dwa wielkie rogi. U samców są one większe i okazalsze. Zwierzę ma szary lub szarobrązowy kolor z czerwoną głową oraz częścią szyi. Grzbiet pokrywa mocna skóra z wystającymi kostnymi kolcami i tarczkami. Osiąga od 6,6 do 8,3 metra długości oraz do 4,8 ton wagi.

Behawior[]

Jest to zwierzę występujące samotnie lub w małych rodzinnych grupkach liczących do kilku osobników. Diablozaury występują w gęstej dżungli, żywią się przeważnie paprociami, sagowcami oraz inną roślinnością. Ma niewielu wrogów, gdyż mało który drapieżca ma odwagę go zaatakować. Zagrożony szarżuje na napastnika, nacierając na niego potężnymi rogami. Mają dobrze rozwinięty wzrok i węch.

Diablozaury opiekują się potomstwem przez dłuższy czas, aż urosną na tyle, by móc przeżyć i obronić bez pomocy dorosłych.

Systematyka[]

Diablosaurus rufus jest potomkiem zauropodów, który w procesie ewolucji zatracił długą szyję i wykształcił rogi.

Advertisement