King Kong Wiki
Advertisement
King Kong Wiki
Foetodon
Foetodonx.jpeg
Informacje
Nazwa Foetodon ferrus
Gromada Gady
Siedlisko Dno dżungli
Pokarm Padlinożerca, drapieżnik
Film King Kong

Foetodon2.jpg
Foetodon3.jpg
Foetodon ferrus (łac. okrutny cuchnący ząb) – duży, mięsożerny gad zamieszkujący dno dżungli Wyspy Czaszek.

Informacje ogólne[]

Foetodon ma wygląd masywnej jaszczury ze zwartym pyskiem, krótkimi łapami oraz podwójnym rzędem tarczek ciągnącym się wzdłuż grzbietu, upodabniającym go trochę do krokodyla. Ciało pokryte jest grubą, szarooliwkową skórą. Głowa jest duża i wyposażona w mocne szczęki, pełne ostrych zębów. Foetodon osiąga od 5 do 6,6 metra długości oraz od 400 do 600 kilogramów wagi.

Behawior[]

Zwierzę to zamieszkuje najniższą warstwę prehistorycznej dżungli. Jest samotnikiem, poruszającym się po leśnym podłożu i poszukującym wszelkiego rodzaju padliny. Poluje również na małe zwierzęta i wygrzebuje wielkie bezkręgowce ze spróchniałych pni drzew i leśnej ściółki. W jego ślinie żyje wiele odmian bakterii, które mogą zainfekować ranę ugryzionego przezeń zwierzęcia.

Foetodon jest płochliwy, w razie ataku z reguły ucieka. Często pada ofiarą Vastatozaura.

Systematyka[]

Jest to nieokreślony gad, najprawdopodobniej pochodzi od jaszczurek bądź niezidentyfikowanych archozaurów.

W filmie[]

Możemy zobaczyć w filmie dwa osobniki, jeden atakuje Ann; ginie pożarty przez Vastatozaura.

Advertisement