King Kong Wiki
Advertisement
King Kong Wiki
Ligocristus innocens
Ligocristus 2.jpg
Informacje
Nazwa Ligocristus innocens
Gromada Gady
Nadrząd Dinozaury
Podrząd Cerapody
Rodzina Hadrozaury
Siedlisko Otwarte równiny, obrzeża dżungli
Pokarm Roślinożerca
Film King Kong

Ligocristus.jpg
Ligocristus innocens (łac. herb-motyka) - gatunek dużego, roślinożernego dinozaura kaczodziobego. Jeden z najpospolitszych gatunków zamieszkujących Wyspę Czaszek.

Informacje ogólne[]

Ligocristus posiada budowę ciała charakterystyczną dla wszystkich dinozaurów kaczodziobych. Posiada jasne, żółto-brązowe ubarwienie z pomarańczowo-czerwonym pasem biegnącym wzdłuż grzbietu. Z tyłu głowy wyrasta kostna narośl w kształcie pojedynczego szpikulca ze skórną błoną łączącą go z grzbietem. Zwierzę osiąga od 7 do 11 metrów długości oraz do kilku ton wagi.

Behawior[]

Jest to pospolity gatunek łączący się w stada. Występuje na otwartych terenach równinnych, gdzie żeruje wraz z innymi dużymi roślinożercami. Pojedyncze osobniki zapuszczają się na obrzeża dżungli, gdzie z reguły padają ofiarą drapieżników.

Podobnie jak wymarłe hadrozaury, Ligocristusy wydają z siebie głośne dźwięki, za pomocą których komunikują się z innymi przedstawicielami swojego gatunku. Skóra na ich głowie (na odcinku pomiędzy nozdrzami i oczami) może zmieniać barwę ma skutek ukrwienia i działania hormonów. W okresie godowym pyski samców nabierają czerwonej barwy, zaś byki toczą między sobą walki o samice.

Gatunek ten stanowi ważne ogniwo w łańcuchu pokarmowym Wyspy Czaszek - stanowi on podstawowe źródło pożywienia dla dużych mięsożerców, szczególnie dla Vastatozaura.

Systematyka[]

Ligocristus jest typowym przedstawicielem hadrozaurów, czyli "dinozaurów kaczodziobych". Prawdopodobnie jest spokrewniony z wymarłym Zaurolofem (Saurolophus).

W filmie[]

Ligocristus pojawia się w jednej ze scen filmu Petera Jacksona - Ann Darrow napotyka się w dżungli na Foetodona pożerającego padlinę tego dinozaura.

Advertisement