King Kong Wiki
Advertisement
King Kong Wiki
Ten artykuł dotyczy filmu King Kong z 1933 roku.

Jego treść nie jest powiązana z filmem Petera Jacksona.

Stegosaurus
Stegozaur
Informacje
Nazwa Stegosaurus
Gromada Gady
Nadrząd Dinozaury
Rodzina Stegozaury
Pokarm Roślinny

Obraz Charlesa Knight'a stranowiący inspirację

Ekspedycja ratunkowa napotyka stegozaura

Szkielet Stegozaura (rekonstrukcja z początku XX w.)

Stegosaurus − rodzaj dinozaura ptasiomiednicznego żyjącego w późnej jurze na terenie dzisiejszej zachodniej Ameryki Północnej.

Informacje ogólne[]

Duży, ciężko zbudowany czworonożny roślinożerca, cechował się charakterystyczną posturą, silnie zaokrąglonym grzbietem, krótkimi przednimi łapami, głową leżącą nisko nad podłożem i usztywnionym ogonem trzymanym wysoko w powietrzu. Jego rzędy płyt i kolce pobudzały naukowców do spekulacji. Te drugie służyły prawdopodobnie do obrony, podczas gdy pierwsze mogły prócz tego pełnić rolę w popisach zwierząt czy w termoregulacji. Rodzaj ten cechował się największymi rozmiarami wśród stegozaurów, osiągając mniej więcej rozmiary autobusu. Dzielił jednak mnóstwo cech anatomicznych z innymi, mniejszymi członkami Stegosauria.

Stegozaur z Wyspy Czaszek był większy od swojego prehistorycznego krewniaka, posiadał też cztery, a nie dwie pary kolców na ogonie.

Systematyka[]

Filmowy Stegozaur jest bezpośrednim potomkiem prehistorycznego Stegozaura.

W filmie[]

Bylł pierwszym dinozaurem, którego załoga S.S. Venture spotkała na wyspie. Zaatakował marynarzy i po krótkiej walce został zabity granatem.

W realu[]

Zgodnie z panującym na początku XX wieku przekonaniem, Sterosaurus ciągnie ogon za sobą po ziemi. Pogląd ten został obalony pod koniec minionego stulecia.

Advertisement