King Kong Wiki
Advertisement
King Kong Wiki
Udusaurus
Udusaur1.jpg
Informacje
Nazwa Udusaurus turpis
Gromada Gady
Rząd Nieznany
Rodzina Nieokreślona
Siedlisko Rzeki, moczary
Pokarm Drapieżnik, rybożerca
Film King Kong

Udusaur.jpg
Udusaurus turpis (łac.Brzydki mokry jaszczur) – gatunek drapieżnego gada średniej wielkości zamieszkującego rzeki i mokradła Wyspy Czaszek.

Informacje ogólne[]

Udusaur ma wygląd masywnej jaszczury o krępym ciele, z dużą paszczą i szerokim tułowiem. Przednie łapy wyposażone są w szponiaste palce, tylnie zaś wyposażone są w błonę pławną i służą zwierzęciu jako płetwy. Ogon jest spłaszczony i uformowany w płetwę.

Głowa jest masywna i uzbrojona w liczne zęby. Oczy położone są na jej przedniej części; całość nasuwa skojarzenie z pyskiem drapieżnej ryby. Zarówno głowa jaki i szyja chroniona jest grubą, niemal pancerną skórą. Osiąga około 2 metrów długości.

Behawior[]

Zwierzę to występuje w rzekach, moczarach i rozlewiskach wewnątrz dżungli, chociaż niektóre osobniki zapuszczają się nawet do morskich wybrzeży wyspy. Preferuje płytkie i zarośnięte przybrzeżne wody, gdzie łączy się w niewielkie grupy. Udusaurus poluje na wszelkiego rodzaju ryby i wodne zwierzęta.

Systematyka[]

Pozycja systematyczna uduzaura jest nieznana. Jego wygląd jednak sugeruje przynależność do plakodontów. Można też spekulować jego pokrewieństwo z jaszczurkami.

Advertisement